29.12.2015
Новий рік – це завжди нові плани, здобутки та сподівання
Планування, виробництво та збут – три кити, на яких тримається підприємство. Від того, наскільки чітко та професійно ведеться робота в цих напрямах, залежить його успіх, фінансова стабільність та прибутковість. Нині всі наші сподівання та надії спрямовані у Новий 2016 рік. Яким він може бути для Черкаського «Азоту» та його колективу, нам розповіли «стратеги і тактики» нашого підприємства, керівники планово-економічного, виробничого відділів та відділу збуту. А ще вони та їхні колективи змогли принагідно привітати всіх колег-азотівців з прийдешніми святами.
Роботу Черкаського «Азоту» у 2016 році вже сплановано
Що таке бізнес-план підприємства у класичному визначенні і яка робота проводиться планово-економічним відділом у процесі його створення, ми запитали у начальника цього підрозділу Любові Чернишової.
– План підприємства – це завчасно розроблена система заходів, що передбачає цілі, зміст, збалансовану взаємодію ресурсів, обсяг, методи, послідовність і строки виконання робіт з виробництва і реалізації продукції. План дозволяє підприємству оцінити, наскільки реальним є досягнення поставлених цілей, що допомагає, а що заважає їх досягати.
– А сам процес планування – це перетворення цілей підприємства в прогнози та плани?
– Так. А ще це процес визначення пріоритетів, засобів та методів їх досягнення. Підприємство не може працювати без процесу планування. Саме з цього все й починається і від цього в значній мірі залежить результат виробничої діяльності будь-якого підприємства. Матеріальні, фінансові, трудові ресурси поєднуються воєдино для того, щоб досягти кінцевого результату – одержати прибуток. Саме за таких умов підприємство вважається успішним. Воно розвивається, створює додаткові робочі місця, реалізує соціальні проекти, поліпшує добробут своїх працівників. По суті, для цього й створюються великі й малі підприємства, організовуються фірми. А для того, щоб бути успішним підприємством, треба мати виважений план. В принципі, це є однією з головних умов. Тому займаємося складанням планів. Взаємозв’язок між підрозділами здійснюється на основі координації на горизонтальному рівні, тобто на рівні функціональних підрозділів – виробничого відділу, відділу організації праці і заробітної плати, фінансового відділу. Це ніби як окремі стадії, а щоб вийти на фініш – порахувати прибуток, потрібно все це з’єднати воєдино й одержати результат. Плани бувають довгострокові й поточні. На жаль, зараз не доводитися говорити про довгострокові плани у зв’язку з економічною й політичною ситуацією, яка є в країні. Але без поточних – ніяк не можна. Так, це процес виживання, але підприємство працює – працює успішно. Вже підготовлено бізнес-план на 2016 рік. Сподіваємося, що все у нас буде добре. Не може таке велике підприємство перебувати в простої, як це було в 2015 році. На жаль, і це треба було пройти. Завод з цієї ситуації вийшов без втрат і в нас є основа для стабільної роботи.
– Тобто, можна говорити про хороші перспективи для підприємства у новому році?
– Судячи з того, як ми працюємо зараз – це дійсно так. Є результати. Є замовлення на продукцію наступного кварталу. Це говорить про довіру до підприємства.
– Скільки років ви очолюєте відділ?
– Це досить великий період часу. Щоразу, коли перегортаєш календар і складаєш новий бізнес-план, думаєш: який він за рахунком? Однак, життя ставить так багато зав-дань і проблем, що кожного разу доводиться підходити до їх вирішення творчо. Тому нашу працю не можна назвати одноманітною. До того ж, коли робота є улюбленою – роки не помічаються.
– З яким настроєм входите в 2016 рік?
– Звичайно, він тривожний, як і в усіх, оскільки час неспокійний, але завжди повинна бути надія на те, що все буде гаразд. Є віра і надія, що підприємство буде працювати, люди матимуть роботу, отримуватимуть заробітну плату, зможуть реалізувати себе як у професійному плані, так і в особистому житті. Адже багато хто з нас не один десяток років віддав «Азоту» та улюбленій справі. Тому в переддень свята, хочеться побажати нашому підприємству процвітання, стабільності й фінансового благополуччя, а кожному працівникові здоров’я, тепла і затишку в родинах, здійснення всіх заповітних мрій та бажань у Новому 2016 році!
Відділ, що забезепечує організацію виробничого процесу
Головним завданням виробничого відділу, який перебуває у підпорядкуванні служби технічного директора, є забезпечення виконання планів підприємства з випуску та відвантаження продукції. Про основні функції виробничого відділу розповідає його керівник Володимир Шендер.
– Розпочну з функції планування. Ми складаємо розрахунок планованого виробітку та випуску продукції, розробляємо норми витрат сировини, матеріалів та енергоресурсів, беремо безпосередню участь у розробці графіків капітальних ремонтів. Свої напрацювання передаємо в планово-економічний відділ, куди збігається аналогічна інформація з усіх інших підрозділів. На її основі йде процес планування роботи підприємства. Окрім цього, до функцій нашого відділу входить організація виробництва. Починається вона з технологічного регламенту – основного документу виробництва. Ми організовуємо та надаємо методичну допомогу структурним підрозділам щодо розробки технологічних регламентів. Чітке дотримання його параметрів на виході забезпечить нам ту якість і ті обсяги продукції, які ми попередньо планували.
Що стосується контролю за виробництвом, то здійснюється він цілодобово. В такому режимі проходить й регулювання виробничих процесів за безпосередньої підтримки через взаємозв’язок із диспетчерською групою. Контроль за основними параметрами технологічного процесу – безперервний. Ведемо добовий облік виробленої продукції та її відвантаження, а тому першими володіємо цією інформацією. Оперативний облік готової продукції в підсумку завершується засіданням балансових комісій, на яких ми аналізуємо витрачання сировини – аміаку, газу, пари в процесі виробництва. Оскільки основною сировиною для нашого виробництва є природний газ, то займаємось ще й його забезпеченням. Крім того, до функцій виробничого відділу входить робота, пов’язана з технічним керівництвом експлуатацією тепловикористовуючих установок, теплових мереж, водопостачанням, водовикористанням і водовіденням, а також очищення промислових стоків і стоків міста.
Над вирішенням усіх цих завдань працює 20 спеціалістів. З наближенням Нового року хочеться побажати підприємству стабільності. Стабільності і прогресу в країні. А ще – миру!
Попит на продукцію – один із критеріїв успішності підприємства
Головною метою будь-якого підприємства є його успішність, яка визначається прибутковістю. Тому збутова діяльність має велике значення. На цьому критерії акцентує свою увагу начальник відділу продажів ПАТ «АЗОТ» Олена Дратована.
– Однією з умов успішності підприємства є попит на продукцію, яку воно виробляє. Це той критерій, за яким можна оцінювати успішність і нашого відділу продажів, де працює 12 спеціалістів. Кожен із них відповідає за свою ділянку роботи, пов’язану із відвантаженням різних видів продукції як на зовнішній, так і на внутрішній ринки. Важливим напрямом у нашій діяльності є робота з клієнтами, яку ми намагаємося будувати на взаємоповазі і взаєморозумінні. Бо найголовніше для нас і підприємства в цілому те, щоб продукція мала попит, щоб споживачі були задоволені її якістю і нашими партнерськими стосунками.
Всі добрива, які ми зараз виробляємо, а це: аміак, аміачна селітра, карбамід, КАС, аміачна вода йдуть виключно на внутрішній ринок. Ми забезпечуємо сільське господарство добривами з тим, щоб аграрники мали змогу успішно провести сезонні польові роботи і щоб Україна була з хлібом. Адже не за горами – весна.
Напередодні Нового року хочеться побажати, щоб наша продукція завжди знаходила свого споживача і не залежувалась на складах. Стабільності і успішної роботи підприємству! Щоб нарешті настали мир і спокій в нашій країні.
Прес-центр ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM