<-----> <----->
Пошук по сайту
Авторизація
Логін:
Пароль:
Опитування

Новини

29.04.2015

ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM показав київським школярам виробництво мінеральних добрив

На Черкаському «Азоті», що входить до холдингу OSTCHEM (об’єднує підприємства азотної хімії Group DF), у рамках європейського освітнього проекту «STEM: професії майбутнього», побувала група школярів з Києва. Майбутні хіміки зустрілися з провідними спеціалістами та побачили технологічних процес виробництва мінеральних добрив.

Екскурсія на ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM – один із етапів навчальної програми на 2014 – 2015 рр., розробленої для шкіл-учасниць проекту європейської організації CSR Europe (Брюссель) «STEM: професії майбутнього», партнером якої OSTCHEM став у 2014 році.

– Щороку вищі навчальні заклади випускають достатню кількість економістів та юристів, однак на ринку праці все більш відчутним стає брак фахівців з технічною освітою. Насамперед кадровий голод нині відчуває хімічна промисловість. Тому подібні заходи сприяють популяризації професії хіміка серед підростаючого покоління, дозволяють нам спрямувати молодь у виборі майбутнього фаху, – зазначає Віталій Скляров, Голова Правління ПАТ «АЗОТ».

З технологією виробництва мінеральних добрив старшокласників загальноосвітніх і спеціалізованих шкіл та ліцеїв міста Києва ознайомили заступник начальника виробничого відділу Олег Герасименко, начальник Навчального центру ПАТ «АЗОТ» Ігор Негробов та провідні спеціалісти підприємства. Вони розповіли школярам як із повітря та природного газу можна спочатку отримати рідкий аміак, а потім – гранули карбаміду чи селітри. Для учнів продемонстрували відеоролик про роботу Черкаського «Азоту». Після цього вони змогли побачити все на власні очі.

Насамперед школярі побували на виробництві аміаку в цеху А-5. На центральному пульті управління цеху їм розповіли про всі тонкощі ведення технологічного процесу, основні параметри якого фіксуються на екранах комп’ютерів. Деякі учні змогли навіть відчути себе хіміками, спробувавши «покерувати» технологічним процесом і «владнати» імітовані несправності на програмно-апаратному комплексі «Тренажер». Ознайомилися школярі і з особливостями виробництва карбаміду в цеху М-2 та аміачної селітри в цеху М-9, побували в лабораторіях підприємства.



– Я самостійно вивчав різні виробництва. Однак своє життя планую пов’язати все ж таки з хімією. Побувавши на такому масштабному підприємстві, переконався, що це надзвичайно цікава й різнопланова робота. Багато дізнався саме про виробництво азотних добрив. Ці знання допоможуть мені в майбутньому, особливо при вступі до університету, – розповідає Павло Кляцький, учень 10 класу київського Технічного ліцею Шевченківського району.

Що хімічне виробництво таке масштабне, не очікувала і Валентина Жук, учениця Українського фізико-математичного ліцею. Хімія стала її найулюбленішим предметом ще в 7-му класі. Сьогодні вона навчається у 9 класі й додатково займається з викладачем Київського національного університету, оскільки у вересні почне писати науково-дослідницьку роботу.

– Зараз потрібні хіміки, які програмують. Тому я паралельно вивчаю ще й інформатику. Універсальні спеціалісти більше цінуються на ринку праці, – говорить Валентина Жук.



Не менш пізнавальним став візит на Черкаський «Азот» OSTCHEM і для вчителів.

– Це була не просто екскурсія, а глибинний навчальний процес. Діти в захваті, оскільки завдяки проекту змогли вперше побачити виробництво зсередини, поспілкуватися з хіміками-практиками, отримати відповіді на масу запитань. Вони переконалися в тому, що в нашій країні є потужні перспективні підприємства, які працюють на сучасних технологіях, – зауважує Світлана Сліпченко, вчитель хімії Технічного ліцею Шевченківського району.

Напередодні екскурсії, в рамках проекту STEM, у Києві були проведені відкриті уроки хімії більш ніж для 400 учнів старших класів у 20-ьох загальноосвітніх школах, спеціалізованих ліцеях та коледжах. Зокрема, під час лекцій учні дізналися про роль хімії в сучасному матеріальному виробництві, про діяльність провідних українських і міжнародних компаній, а також кар’єрні можливості в хімічній галузі.

Підтримка хімічної освіти в Україні – один із стратегічних напрямків корпоративно-соціальної відповідальності OSTCHEM. Так, програма «Підтримка шкільної хімічної освіти» передбачає забезпечення сучасним обладнанням хімічних лабораторій, підтримку молодих талановитих хіміків на всеукраїнських і міжнародних олімпіадах, надання стипендій викладачам тощо. З 2011 року OSTCHEM системно підтримує організацію Всеукраїнських і Міжнародних олімпіад з хімії. У 2014 році на 46-й Міжнародній хімічній олімпіаді в Ханої (В’єтнам) за сумою загальних балів українські школярі ввійшли до трійки найкращих команд світу серед 77 країн-учасниць. Юні хіміки вибороли тоді дві золоті й дві срібні медалі.

Прес-центр ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM

Возврат к списку