<-----> <----->
Пошук по сайту
Авторизація
Логін:
Пароль:
Опитування

Новини

18.06.2012

На ПАТ «АЗОТ» розпочалися планові капітальні ремонти цехів

В розпалі нині капітальні ремонти в цехах А-3 та М-9. Так, на виробництві аміаку вже проведено величезну роботу з перевантаження нового каталізатора, який відпрацював свій термін. А в цеху М-9 здійснюється ремонт першого агрегату, після його пуску тут візьмуться за ремонт другого агрегату.

– Капітальними ремонтами охоплені усі основні виробництва аміаку, карбаміду, аміачної селітри, слабкої азотної кислоти, капролактаму, іонообмінних смол. Зараз, можна сказати, капремонти в розпалі, – розповідає Голова Правління ПАТ «АЗОТ» Віталій Леонідович Скляров. – Останній масштабний капітальний ремонт з реконструкцією відділення очистки із заміною труб первинного риформінгу та теплоізоляції агрегату №1 з виробництва аміаку цеху А-3 ми плануємо розпочати у серпні і, по суті, ним завершимо цьогорічну програму капремонтів.

– Терміни, які відведені для проведення капітального ремонту другого агрегату нашого цеху, а це із 7 по 18 червня, стислі, оскільки згідно з планом агрегат мали зупинити 5 червня, однак через виробничу необхідність строки були трохи зміщені, – пояснює начальник цеху А-3 з виробництва аміаку Олександр Кольба. – Але це не завадить нам вийти із нього вчасно, тобто, 18 червня як і планувалося. Ремонт цей незначний. Великий ремонт з елементами реконструкції, як уже сказав Віталій Леонідович, ми проведемо ближче до осені.


зліва направо: В.С.Катан, В.Г.Зозуля, начальник цеху А-3 О.П.Кольба та старший майстер УКР А.І.Левицький

До переліку робіт, які планувалося виконати на другому агрегаті, увійшли: промивка холодильника, незначний ремонт печі риформінгу, заміна каталізатора.

– До речі, на цьому каталізаторі агрегат пропрацював  п’ять років, до цього він експлуатувався щонайбільше чотири роки. Ми побачили, що останнім часом він почав «здавати позиції» і це негативно позначилося на витратних коефіцієнтах енергоресурсів. Ми вийшли з економічним обґрунтуванням необхідності заміни каталізатора на рівень холдингу OSTCHEM, і треба сказати, що рішення було прийняте швидко. Протягом тижня були виділені кошти і закуплено каталізатор, – констатує Віталій Леонідович Скляров.

У зв’язку із заміною каталізатора, обсяги робіт різко збільшилися. Потрібно було підготувати систему відновлення, тобто, із агрегату виділити декілька апаратів, які входять в систему відновлення, зняти і поставити близько 50 заглушок, окислити й вивантажити старий каталізатор, відремонтувати внутрішні пристрої, засипати новий каталізатор, відновити його під наглядом представників фірми-постачальника.

  – У нас дуже сильна бригада з перевантаження каталізатора, – зазначив Олександр Кольба. – До неї входять кранівники, апаратники, стропальники, слюсарі, вантажник. Це ті люди, які завжди займаються виконанням цієї операції. Перевантажити майже 50 тисяч тонн – це велика робота. Я навіть не думав, що ми так швидко справимося. Але зібралися з силами і впоралися.


Проводиться ремонт агрегату з виробництва аміаку цеху А-3

– У бригаді є спеціалісти, які працюють в управлінні капітальних ремонтів десятки років і знають хімічне обладнання, як свої п’ять пальців, – розповідає начальник ремонту – старший майстер УКР Анатолій Левицький. Вони можуть справитися з будь-якими ремонтними роботами, – наголосив він. – Чого не скажеш про тих, хто тільки приходить на підприємство і починає освоювати це технологічно складне устаткування та розбиратися в особливостях його ремонту. Але, як відомо, досвід приходить з роками, й ті працівники, які вже стали майстрами своєї справи, полюбили її, тому ніколи не підуть з підприємства. Тому, ось такі, засмальцьовані, чорні, вони працюють на висоті, на розжареному під палючим сонцем залізі, бо ніхто за них краще цю роботу не виконає. Вони відчувають, що потрібні підприємству. Зараз закінчимо ремонт агрегату аміаку і перей-демо на інше виробництво.

На капітальному ремонті нині перебуває й цех з виробітку аміачної селітри М-9. Тут зупинено на ремонт один агрегат, на якому здійснюються: ревізія й ремонт апаратів, заміна реакційного стакана, ревізія запірної арматури, часткова заміна трубопроводів азотної кислоти, ревізія електрообладнання і транспортерів відділення упаковки і складу готової продукції.

– Два дні, з 25 червня по 27 червня, буде повністю стояти цех, – розповідає начальник цеху Іван Мартем’янов. – Ми зупинимо ще й другий агрегат виробництва аміачної селітри разом із цехом слабкої азотної кислоти, оскільки з ним пов’язані технологічним процесом. А 28 червня розпочнуться пускові операції першого агрегату після ремонту. У ці два дні, коли відбудеться повна зупинка цеху, необхідно виконати ряд суттєвих ремонтів. На другому агрегаті буде перенесено госпрозрахункову діафрагму на трубопроводі пари на вході в цех, ремонт рами транспортерів та приводного барабану на одному з них. Ці роботи можна виконувати тільки під час повної зупинки цеху. На другому агрегаті також потрібно буде замінити аварійний піддон «киплячого прошарку» аміачної селітри. Роботи будуть виконуватися як підрядними організаціями, так і власними силами. Другий агрегат перебуватиме на капітальному ремонті із 28 червня по 10 липня. Якісне проведення капітальних ремонтів забезпечить надійну, високопродуктивну роботу не тільки нашого цеху, а й усіх виробництв.

Євдокія Мацокіна, фото автора

Возврат к списку