<-----> <----->
Пошук по сайту
Авторизація
Логін:
Пароль:
Опитування

Новини

16.06.2011

Бізнес – це не тільки гроші

Останнім часом у різних колах багато говориться про корпоративну соціальну відповідальність бізнесу. І в цьому немає нічого надзвичайного. Україна є частиною глобалізованого світу, а, отже, змушена жити за його правилами, які не такі вже й погані. Одне з них – це внесок бізнесу у реалізацію цілей сталого розвитку, досягнення збалансованих економічних, соціальних та екологічних перспектив суспільства, набуття прийнятних способів покращення ефективності роботи компаній як у короткостроковому, так і довго термінованому періодах. Все вище перелічене входить у поняття корпоративної соціальної відповідальності. Зрозуміло, базується вона на засадах добровільності і вимагає від компаній тісної взаємодії з внутрішніми і зовнішніми групами впливу (працівниками, партнерами, територіальними громадами, державними установами, міжнародними інституціями тощо). Для розуміння важливості соціальної відповідальності бізнесу в Україні вже є певні напрацювання. Багатьом відомі факти, коли, наприклад, у Західній Україні є досить поширеною допомога підприємців з відбудови церков. У шахтарських і металургійних областях українського Сходу компанії опікуються соціальним забезпеченням своїх працівників та розвитком сучасної культурно-спортивної інфраструктури (стадіон «Донбас-арена» в Донецьку та подібні об’єкти в Харкові, Дніпропетровську й інших містах). Та й історія України свідчить про те ж. Так, українські магнати-меценати кінця Х1Х століття М.Терещенко, Л.Бродський, М.Дегтерев, Б.Ханенко, Є.Чикаленко, В.Симиренко, І.Череватенко, Г.Галаган, В.Тарновський, Х.Алчевська та інші значним чином долучилися до підвищення соціального рівня життя населення України, відроджували освітні заклади, запроваджували земельне кредитування, створювали перші банки, опікувалися видавничою справою, підтримували театри тощо.

Не стояв осторонь на різних етапах свого розвитку від соціальної відповідальності Черкаський «Азот», доброчинні проекти якого втілювалися і стосовно людей похилого віку, і дітей-сиріт, інвалідів. Опікувалося підприємство територіальною громадою міста Черкаси, зокрема, із впровадження програми захисту довкілля. У нинішньому році пріоритетними залишаться питання підвищення енергоефективності, зменшення викидів у навколишнє середовище, на новий рівень вийде співпраця із згаданими групами впливу, в тому числі з місцевими органами влади та міжнародними інституціями, іншими будуть піар-компанії із забезпечення іміджу підприємства як в Україні, так і світі. І це не данина моді. Адже, згідно з висновками експертів, впровадження корпоративної соціальної відповідальності крупними компаніями (Черкаський «Азот» тут не виняток) допоможе створити нові ринки в Україні та за її межами, вирішити накопичені соціальні та екологічні проблеми, пришвидшити доступ підприємств з українським капіталом до міжнародних компаній. А це ті величезні переваги, до яких необхідно прагнути, аби розробити і втілити у життя стандарти системи соціальної відповідальності бізнесу. Про серйозність намірів акціонерного товариства «Азот» йти цим шляхом свідчить поява у штатному розкладі посади заступника з корпоративної соціальної відповідальності директора з кадрів.


Возврат к списку